Re: No name, no logo, no choice!


[ Reisen Cabo Verde - Kapverdische Inseln ]


Geschrieben von Beatrice am 09. Juni 2002 17:29:26:

Als Antwort auf: Re: No name, no logo, no choice! geschrieben von barbara am 09. Juni 2002 15:05:35:

liebe barbara,
was ich zitierte war von der Internetseite, die im Buch nur ihren Anfang hatte.

>da wird weniger geredet als getan.. hier wird geredet und nichts getan.
>kannst du noch etwas zitieren, von naomi klein???

Ich bin gerade dran das Buch zu lesen, aber von allen "Rezensionen" (heisst das so?) auf dem Buchumschlag, scheint mir die von CQ die beste:

If the world really is just one big global village, then the logo is its common language understood by - if not accessible to - everyone. In "No Logo", Klein undertakes an arduous journey to the centre of a post-national planet. Starting with the brand's birth, as a means of bringing soul to mass marketing, she follows in the logo's wake and notes its increasing capacity for making the product subservient. Beyond this she reaches her core argument - the now uneasy struggle between corporate power and anti-corporate activism - via sweatshop labour, sumerged identity and subversive action. Part sociological thesis, part design history , "No Logo" is entirely engrossing and emphatic.

Kurz gesagt, es handelt sich so um "die Bibel" der Anti-Global Bewegung.
Lohnt sich mal wenigstens "quer durch" zu lesen!
Beatrice






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